Sklep-Lep „chwytliwa” nazwa marketingowa reklamująca typ sklepu internetowego

blog iqariusSklep Lep

SklepLep to nowoczesna platforma internetowego sklepu przyszłości. Od kilkunastu lat ten typ oprogramowania systemu sprzedaży internetowej, (rozwijany jako „open source„) był oferowany na szerokim rynku. Nasza wersja, oferowana początkowo wyłącznie właścicielom rozwijanych przez nas portali tematycznych, poprzez lata ewaluowała do obecnej postaci. SklepLep już od początku przewyższał funkcjami integracji wszystkie inne systemy do prowadzenia sprzedaży. W ostatnim czasie, widząc jak inne małe i średnie sklepy internetowe skazane są na kiepską obsługę przez konkurentów, stwierdziliśmy że dokonane przez nas modyfikacje oferują lepszą jakość i takie funkcje dostępne w produkcie, które wyróżniają nas od innych.

Oferta na stworzenie własnego Sklepu Internetowego

Oferowany przez nas Sklep Internetowy charakteryzuje się bardzo dobrym pozycjonowaniem dzięki antyideksacji relatywnej.

Sklep oparty jest o CMS (Content Management System), system zarządzania treścią. Jest to zestaw aplikacji Internetowych pozwalających na zbudowanie struktury Sklepu wraz z oferowanym zestawem artykułów. CMS pozwala na późniejszą aktualizację i rozbudowę struktury sklepu przez odpowiednio przeszkolony personel nietechniczny. Może to być nawet jedna osoba – właściciel sklepu. Wprowadzanie nowych produktów, kształtowanie treści i sposób prezentacji w serwisie zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, nie wymagających doświadczenia programatorskiego. Cała administracja Sklepu Internetowego dokonywana jest z domowego komputera podłączonego do Internetu. Możesz używać dowolnej przeglądarki Internetowej, do której jesteś przyzwyczajony. „Silnik sklepowy” (czyli, fachowo mówiąc kod źródłowy oraz bazy danych jest w pełni zorientowany obiektowo, co pozwala na jego ciągłą rozbudowę.
Sklep Internetowy umożliwia dodawanie nieskończonej ilośći produktów, kategorii oraz modułów!

Kilka najważniejszych cech oferowanego Sklepu Internetowego:

Polska wersja językowa interfejsu i instrukcji obsługi.
Bardzo dobra współpraca z robotami wyszukiwarek Internetowych, co ułatwia indeksowanie portalu oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Najnowocześniejsze metody wspierania bazy danych przy pomocy PHP i MySQL.
Wielopoziomowy Moduł Bezpieczeństwa Dostępu do serwisu na poziomie użytkowników i Administratora.
Modularny graficzny układ strony ofertowej, pozwalający na modyfikacje uwzględniające potrzeby klienta.
Proste zarządzanie biblioteką produktów, cen, opisów, fotografii i innych elementów graficznych przy pomocy przeglądarki internetowej.
Bezproblemowa współpraca ze wszystkimi platformami systemowymi,
Zaawansowana administracja.

Sklep jest sterowany z panelu administracyjnego zabezpieczonego hasłem. Intuicyjny wygląd panelu administratora przypomina pracę z programami zainstalowanymi na standardowych komputerach (pakiety biurowe, edytory grafiki).

Możliwość deklarowania różnych sposobów płatności takich jak: przelew bankowy, płatność przy odbiorze, przelewy24,
Możliwość deklarowania różnych sposobów wysyłki takich jak: poczta polska, wysyłka kurierem, odbiór osobisty
Możliwość generowania listu przewozowego oraz faktury z poziomu CMS.
Możliwość kontrolowania stanów magazynowych na Sklepie.
Możliwość wyświetlania w cen produktów w różnych walutach.
Możliwość deklarowania zniżek i rabatów dla poszczególnych klientów.
Możliwość nadawania produktom cech i nadawania produktom z przypisaną cechą innej ceny.
Możliwość zamieszczenia dowolnych plików graficznych (.png, .gif, .jpg.) za pomocą interfejsu WWW.
Możliwość włączenia funkcji: „powiadom znajomego”, „napisz recenzję” dla każdego produktu.
Możliwość edycji opisów w systemie WYSIWYG (zapomnij o HTML) – What You See is What You Get) – prosty sposób edycji przypominający edycję tekstów w programie MS Word.
Możliwość podglądu produktu w fazie projektowania – pozwala zobaczyć jak będzie wyglądał produkt, zanim zostanie opublikowany.
Możliwość zarządzania biuletynem – pozwala tworzyć i wysyłać informacje do wszystkich zarejestrowanych użytkowników.

Działaność Sklepu oparta jest na umowie dzierżawnej.

Oferta nasz obejmuje: 3 różne wersje programu (ECONOMY, BUSINESS, GOLD)
W każdej z nich standardowym elementem budowy Sklepu Internetowego jest:
1. Stworzenie projektu graficznego (do 3 propozycji)
2. Instalacja silnika bazowego Sklepu Internetowego na serwerze „SklepLep” (konfiguracja funkcjonalna, stworzenie interfejsu graficznego na podstawie uzgodnionego projektu oraz zabezpieczenie go przed włamaniami).
3. Instalacja uzgodnionych modułów (nowości, promocje, biuletyny i inne).
4. Szkolenie z zakresu obsługi i administracji Sklepem.

Proces budowy:
1. Po rozmowie wstępnej, na podstawie ustaleń z Klientem przedstawiamy uzgodnioną ilość propozycji graficznych do zaakceptowania. Po zaakceptowaniu wybrany projekt zostaje dołączony do umowy na budowę Sklepu Internetowego jako jej integralna część.
2. W czasie podpisania umowy zostają ustalona grafika, ilość produktów, oraz moduły rozszerzające funkcjonalność Sklepu Internetowego. Termin dostarczenia materiałów potrzebnych do budowy serwisu ustala datę rozpoczęcia właściwych prac nad budową Sklepu:
3. Dalsze „prace budowlane” koncentrują się na:
instalacji bazy serwisu na serwerze i podpięciu bazy danych,
przygotowaniu grafiki do potrzeb Internetowych zastosowań,
programowaniu, instalacji oraz konfiguracji modułów.
4. Testowanie Sklepu Internetowego jest trzystopniowe. Składają się nań:
testy funkcjonalne,
testy bezpieczeństwa,
testy stabilności.
5. Oddanie do użytku to proces finalny. Najważniejszym jego elementem jest umieszczenie Sklepu Internetowego pod adresem internetowym, czyli tzw. domeną. Później następują ponowne testy bezpieczeństwa i stabilności.
6. W okresie określonym umową firma nasza zapewnia: nadzór nad prawidłowym działaniem Sklepu, pomoc w pozycjonowaniu Sklepu w internecie, wsparcie techniczne przy zamieszczaniu i korygowaniu treści oraz doradztwo przy ulepszeniach technicznych nie ingerujących w główny kod silnika
wszelkie prace serwisowe związane z ujawnionymi w trakcie początkowego użytkowania utrudnieniami w edycji Sklepu mają określony czas reakcji na zgłoszenie nie przekraczajacy 12 godzin roboczych.

Realny czas wykonania projektu to 14 dni roboczych od momentu uzgodnienia projektu graficznego i dostarczenia uzgodnionych materiałów. Startowy koszt uruchomienia Sklepu Internetowego to: 569 – 2069 zł netto w zależności od wersji. Niskie opłaty abonamentowe zaczynają się już od 69 zł netto miesięcznie. W ramach abonamentu z tytułu dzierżawy oraz obsługi Sklepu Internetowego gwarantowane wsparcie techniczne Sklepu Internetowego.

Istnieje możliwości przeniesienia produktów z konkurencyjnego Sklepu Internetowego (od 269 zł netto). Jest to związane z przekazaniem pełnego dostępu do serwera ftp oraz panelu administracyjnego aktualnego Sklepu Internetowego. Dla porównania cena rynkowa to: 10-30 zł netto za jeden produkt.

Uwaga!!!

Strona ta jest częścią nowego bloga powstającego na bazie wartości archiwalnych przenoszonych z przestarzałego CMS-MAMBO.
Wpisy o podobnej wartości historycznej będą jeszcze przez jakiś czas widoczne na domenie http://iqarius.pl po czym zostaną zintegrowane z nową platformą.

Iqarius Creation Group
marzec 2013


Copyright 2009 – 2014 © Projekt IQ-arius po prostu Strona Ekspercka. Zapraszamy na nasze nowe strony projekt.iqarius.pl

Co dobrze wiedzieć na temat sklepu internetowego

blog iqariusSklep internetowy

Jeżeli jesteś już właścicielem sklepu internetowego lub zamierzasz nim zostać – przeczytaj użyteczne porady. By nie popaść w konflikt z prawem Twój sklep internetowy powinien publikować następujące informacje:
(ich brak może zostać ukarany grzywną w wysokości określanej przez przepisy).

Przepisy te wciąż się zmieniają. Pamiętaj ten tekst był pisany w roku 2010 dlatego zapoznaj się z treścią  najbardziej aktualnych wpisów w Projekcie IQ-arius.

• Pełna nazwa firmy (jeżeli jest to jednoosobowa działalność gospodarcza – Twoje imię i nazwisko, jeżeli jest to spółka należy podać również wysokość kapitału założycielskiego),
• Pełny adres siedziby firmy,
• kontaktowe numery telefonów i adresy elektroniczne. (czasami przydatne i doceniane przez klientów jest podanie numeru GG, bądź nazwy użytkownika Skype.
• NIP, REGON,
• Jeśli Twój sklep prowadzi sprzedaż wymagającą zezwoleń należy podać  numer zezwolenia wraz z nazwą organu wydającego,
• Regulamin sklepu.

Regulamin Sklepu internetowego.

Zadaniem regulaminu jest ochrona praw zarówno właściciela sklepu  jak i Klienta. Przypominamy, że można wzorować się na innych regulaminach dostępnych w sklepach internetowych z tej samej lub podobnej branży, ale ze względu na prawa autorskie, nie wolno ich kopiować.

Co powinno być w regulaminie:

• Składniki ceny: (netto, brutto, VAT, dodatkowe podatki, cło, akcyza itp.),
• Zasady płatności (forma i czas),
• Koszt, termin i sposób dostawy towaru lub usługi,
• Koszty dodatkowe ponoszone przez Klienta,
• Sposób reklamacji, (miejsce jej składania i czas rozpatrywania),
• Zasady zwrotu towaru lub prawo wypowiedzenia umowy przy sprzedaży usług,
• Terminy, w jakich oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący (minimalny lub maksymalny okres, na jaki umowa może być zawarta)
• Informacja, że wszystkie produkty/usługi, itp. widoczne w naszym serwisie internetowym , nie są ofertą.
• Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.

Co to jest oferta?

Prawo mówi wyrażnie, że przyjęta przez klienta oferta zobowiązuje do jej realizacji.
Informacja, że wszystkie produkty/usługi, itp. widoczne w naszym serwisie internetowym , nie są ofertą. (W przeciwnym wypadku może pojawić się problem w momencie zamówienia złożonego przez klienta na towar, którego w danym momencie nie ma w magazynie, ani w hurtowni) Rozumując odwrotnie – to Klient „składa ofertę” poprzez zamówienie, a sklep ją „przyjmuje” (czyli w praktyce realizuje zamówienie) lub odrzuca (jeśli nie jest w stanie podjąć się realizacji). Aczkolwiek najlepiej jest nie dopuszczać do sytuacji, w której na stronie sklepu jest wyszczególniony niedostępny asortyment.

Dane osobowe

Trudno prowadzić sklep internetowy bez gromadzenia i przetwarzania danych. Należy jednak pamiętać, że zbierane dane muszą służyć konkretnym celom i być niezbędne do ich realizacji. Nie można ich przetwarzać bez zgody Klienta i w celu, na jaki klient nie wyraził zgody. (imię, nazwisko, adres – służą do realizacji zawartej umowy, czyli przesłania klientowi zamówionych zakupów, ale już dla pytania o wyznanie, czy orientację seksualną trudno znaleźć uzasadnienie). Aby uzyskać zgodę zainteresowanego najlepiej to zrobić poprzez umieszczenie odpowiedniej informacji w formularzu tworzenia konta w sklepie. Dla Klienta ważna jest opcja wprowadzenia możliwości poprawiania danych, a także cofnięcia zgody na przetwarzanie ich. Jeżeli dane były zebrane przez inną firmę (wraz ze zgodą na udostępnianie), należy potencjalnego lub obecnego klienta poinformować skąd pochodzą.

Reklamacje:

Reklamacje w sklepie internetowym obowiązują na takich samych zasadach, jak w przypadku zwykłego sklepu. Nie wolno wydłużać terminu rozpatrywania reklamacji.
Wady fabryczne – w zależności od towaru – mogą być reklamowane czasami nawet do dwóch lat od dnia zakupu. jeśli wyprzedaż wiąże się z wadami danego towaru (np. uszkodzone pudełka, czy porysowane obudowy), należy to wyraźnie zaznaczyć (w przeciwnym wypadku klient będzie mógł reklamować towar również ze względu na tę wadę).

Prawa Klienta odnośnie zwrotów:

• Klient ma prawo zwrotu towaru w ciągu 10 dni od jego otrzymania (prawo do zwrotu w ciągu 10 dni przysługuje również wtedy, gdy klient wybrał odbiór osobisty), jednak w okresie przedświątecznym warto zwrócić uwagę czy czas ten nie może być wydłużony – np. do 28 dni. Towar musi mieć oryginalne opakowanie i nie nosić śladu użytkowania (ma jednak prawo być sprawdzony).

Wyjątkami  są:

1. Nagrania audio-wideo i programy komputerowe po otwarciu oryginalnego opakowania.
2. Produkty ściśle związane z osobą kupującego (personalizowane, np. suknia szyta na zamówienie, czy kolaż ze zdjęć na okładce albumu).
3. Produkty szybko psujące się.
4. Prasa.
5. Świadczenie usług rozpoczętych, za zgodą konsumenta, przed upływem dziesięciu dni od zawarcia umowy.
6. Umowy dotyczące świadczeń, których cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym.
7. Usługi w zakresie gier i zakładów wzajemnych.

Nie wolno wyznaczać „kary” za zwrot (nazywanej czasem odstępnym, albo potrąceniem. W przypadku dokonanych przez Klienta przedpłat, sprzedawca powinien doliczyć do zwracanej kwoty odsetki ustawowe. Zasadą (od której można odstąpić) jest, że koszty przesyłki (w obie strony) pokrywa kupujący, Do przesyłki powinien być dołączony paragon lub faktura.

Promocje i wysprzedaże:

Obowiązkowo powinien być podany termin obowiązywania promocji i wysprzedaży. Jeśli wyprzedaż wiąże się z wadami danego towaru (np. uszkodzone pudełka, czy porysowane obudowy), należy to wyraźnie zaznaczyć (w przeciwnym wypadku klient będzie mógł reklamować towar również ze względu na tę wadę).

Formy płatności:

Za pobraniem – bardzo popularna w Polsce metoda, mimo, że generuje dodatkowe koszty (ponoszone zazwyczaj przez klientów) – sprzedawca wysyła towar, a klient płaci listonoszowi przy odbiorze przesyłki odpowiednią sumę. Następnie Poczta (czy też kurier) przelewa pieniądze na podane konto lub przynosi na podany adres. Minusem jest czas oczekiwania na zapłatę i dodatkowy koszt (przelewu lub przekazu), ale wielu klientów nie lubi płacić z góry, nawet jeśli muszą dopłacić do przesyłki 4-5 zł, bo boją się oszustwa, tego, że towar nie dotrze do nich, albo będzie inny niż zamówili;

Przelew – to najprostsza i najtańsza metoda płatności. Klient w dowolnym czasie po zamówieniu towaru i otrzymaniu potwierdzenia, przelewa pieniądze ze swojego konta na konto sklepu. Jedynym kosztem jest koszt przelewu i – jeśli klient nie ma dostępu do konta przez Internet – czas potrzebny na dotarcie do banku lub na pocztę, jeśli klient w ogóle nie ma konta. Dla sprzedawcy to najbezpieczniejsza metoda – towar wysyła dopiero po wpłynięciu pieniędzy;

Płatność kartą – metoda szybka i bezpieczna, ale równocześnie generująca koszty po stronie sprzedawcy. Aby móc przyjmować takie płatności, należy podpisać umowę z którąś z firm zajmujących się rozliczeniami płatności kartą kredytową/kartą do płatności przez Internet (np. DotPay, eService, eCard, czy Polcard). Każda z tych firm pobiera od sprzedawcy abonament i prowizję od zrealizowanych transakcji. Jednak przy większych marżach nadal jest to opłacalne, ponieważ coraz więcej osób szuka takiej formy płatności;

Elektroniczne formy platności.  – Przykladem tego może być PayPal –  forma płatności zdobywająca coraz większą popularność. Nie wymaga podawania żadnych danych oprócz adresu mailowego (reszta jest zakodowana w serwisie). Niemniej, ze względu na krótką obecność w Polsce nie jest zbyt często udostępniana przez sklepy 9 szkoda bo jest bardzo wygodna dla obu stron).

Uwaga!!!

Strona ta jest częścią nowego bloga powstającego na bazie wartości archiwalnych przenoszonych z przestarzałego CMS-MAMBO.
Wpisy o podobnej wartości historycznej będą jeszcze przez jakiś czas widoczne na domenie http://iqarius.pl po czym zostaną zintegrowane z nową platformą.

Iqarius Creation Group
marzec 2013


Copyright 2009 – 2014 © Projekt IQ-arius po prostu Strona Ekspercka. Zapraszamy na nasze nowe strony projekt.iqarius.pl

Jak obsługiwać klienta sklepu internetowego?

blog iqariusObsługa klienta.

By dobre obslugiwać klienta slepu internetowego, po pierwsze musisz sobie zdawać sprawę, że po drugiej stronie   komputera  też siedzi  człowiek i należy go tak samo traktować jak klienta sklepu tradycyjnego.  

We wrześniu 2010 roku pisaliśmy… Pamiętaj, nikt nie jest zmuszony kupować w Twoim sklepie. Nie możesz zapominać, że internetowy klient ma o wiele lepsze możliwości sprawdzenia faktycznej ceny produktu lub skorzystania z porównywarek cen, aby odnaleźć najkorzystniejszą dla niego ofertę cenową. Ceny Twoje muszą być dostosowane do cen konkurencji. Twoim atutem jest łatwość poinformowania o tym klienta. dziś temat ten ujęty jest w formie unowocześnionej tutaj

Uwaga!!!

Strona ta jest częścią nowego bloga powstającego na bazie wartości archiwalnych przenoszonych z przestarzałego CMS-MAMBO.
Wpisy o podobnej wartości historycznej będą jeszcze przez jakiś czas widoczne na domenie http://iqarius.pl po czym zostaną zintegrowane z nową platformą.

Iqarius Creation Group
marzec 2013


Copyright 2009 – 2014 © Projekt IQ-arius po prostu Strona Ekspercka. Zapraszamy na nasze nowe strony projekt.iqarius.pl